25.11.2008

delelim şu sigara yasağını


Artık barda dışarı çıkmadan biramızı içerken nikotin ihtiyacımızı giderebileceğiz.Yakın zamanda ülkemizde de uygulamaya geçen sigara yasağını delmek artık bize de nasip olacak. Dil altı için üretilen tütün hoş kokulu ve tedbirli gözüküyor..Bizim de yakından tanıdığımız sallama çay paketlerine benzer pakette demir tabaka içinde satılıyor. ABD tütün üreticileri bu ürünün amerika pazarında hit olacağını düşünüyor.Kapalı alanda sigara yasağının çıktığından beri dışarı çıkıp sigara içmek zorunda kalan tiryakiler artık oturdukları yerden kalkmalarına gerek kalmadan tütün ihtiyacını giderebilecekler.isveçte 2004 ten beri bilinen ve kullanılan bu tütün sağlık bakanlığınca onaylanmamasına rağmen amerika bu alternatif tütünün kullanımını serbest bırakmış.Bazı bilim adamları da bu tütünün kanserojen riskinin daha az olduğunu kabul ederek kullnımına sıcak bakıyorlar.Ama bazı bilim adamları da ağız ve pankreas kanserini daha çok tetiklediğini öne sürdüler.

ABD tütün şirketleri sigara satışlarını azaltmaya çalışan yasaları delmek için çok iyi bir alternatif sunuyor. Tiryakiler de sosyal ortamlarda kabul edilebilir alternatifleri destekliyorlar.Madenlerde en ufak kıvılcım patlamaya neden olduğu için Dil altı tütün madenciler arasında da popüler olmaya başlamış.

17 yorum:

sufi dedi ki...

Severek yapılan hiç bir şeyin insana zarar veremeyeceğini düşünenlerdenim.Alan memnun ,satan memnun, rahatsız olanlar ve içmeyenlerin yanında; esas içenlerin huzursuz olduğuna ve özgürlüklerinin kısıtlandığına inanıyorum.Ama yine de tercihlere saygı göstermek gerekli.Sevgiler.

rebelon dedi ki...

bu sanki soyut kavramlarla ilgili bişey gibi geldi.sigarayı içmeyi seviyorum o yüzden bana zarar veremez diyemeyiz.içmeyenler madem o kadar sağlığına düşkün sigara içilen ortamlarda bulunmasın.çok mu sert oldu.

Hakan Ö. dedi ki...

ee bunu içimize çekebilecez mi??

Zeugma dedi ki...

Rebelon,sana kızmaya gelmiştim buraya..
Çünkü Sigara ysağı delinsin istiyorsun sandım..
Değilmiş allahtan..
İlginçmiş verdiğin haber..Şu zıkkımsız durulamıyor mu?
Sigarayı içip de ısrarla savunan bencillerden hiç hoşlanmıyorum:S
Sen kendine zarar ver,kimin umrunda? Benim soluduğum havayı ne hakla kirletiyorsun bu ölümcül dumanla???

Haccecan dedi ki...

sigara sağlığa zararlıdır diyor tüm doktorlar
zararlı birşeyin faydasını savunmak akıl karı değil.. bağımlılık ise bir hastalık, hasta olduklarını kabul edip tedavi edilmeleri gerek...
hastanede sigaradan yatan hastaları görmeyenler konuşmasın sigaranın faydaları!! hakkında...

koyusiyah dedi ki...

Valla o kadar güzel bir noktaya değinmişsinki....Nikotin seven, birisi olarak her türlü katılıyorum, ne demek ya bu? Kamusal alanlarda içilmeyecek diyor fakat yasanın içi boş, kamusal alan tanımı yok, ayrıca özel mülkiyette bu mülkiyet sahibinin ve ortaklarının onayına bırakılmalı, Zaten AVM gibi mağaza sahibi kallavi abiler başlamışlar inceden kıvırtmaya cirolarımız düşüyor diye, ben bu yasağın delinmesine en fazla 1 sene veriyorum, kampanyamda hazır, "heryer dumanaltı"!!!!

Unknown dedi ki...

merhaba ,benim adres silindi yanlışlıkla doğuş87 olan.Yeni bir adres açmak zorunda kaldım.http://bilgicelli.blogspot.com linki bununla değiştirirsen sevinirim.Başarılar

1sen dedi ki...

ya ne desek boş ..
dün arkadaşımı beklerken (çalıştığım hastanenin bahçesinde) bizim doktorlardan birini gördüm elinde sigarası ohhh, tüttürüyo:)
doktor ama o da insan sonuçta...
ya nası bişi bu sigara böle? vazgeçilemiyo... dedim içimden..
içmeyen bilmiyo tabi..
iki parmağın arasındaki sinsi bi düşman; azar azar bitiriyo farkettirmeden...

orange hero dedi ki...

Sevgili 1sen,
Doktorların çoğu sigara kullanıyor zaten (: yani sonradan bırakan doktorlar vardır muhakkak ama sonuçta hayatında hiç sigara içmemiş olan bi doktor tanımıyorum :)
Bunu da şöyle öğrendim ;
şuan bi arkadaşım Uludağ Üniversitesi'nde tıp okumakta . ve daha birinci sınıf ! şimdiden delirmek üzere olduğunu söylüyor ve sigaraya başlayacak sanırım .. ikinci sınıftaki bütün doktor adayları sigara içiyormuş :D

bunun ne kadar gerçek olduğunu öğrenmek için izmir'deki teyzemi aradım .. teyzem ve eniştem de doktorlar ! onlar da ikinci sınıftayken sigaraya başlamışlar :D yani bu "tıp" insana sigarayı zorla içiriyor .. strestenmiş !
ve teyzem ile eniştem sigarayı bırakanlardan .. okul bitince bırakmışlar :D

1sen dedi ki...

:))
teşekkürler..

1sen dedi ki...

Velvet Vamp :)
sayfanıza baktım, hatta bakmakla kalmayıp yorum yazdım; ama ...
yazamadım :) sadece üyeler... dedi.
buraya mı yazsam!!

orange hero dedi ki...

e siz üye değil misiniz ? yani nereye üye olmanız gerekiyormuş (: hangi sayfa bu ??
şaşırdım , herkes yorum yazabiliyor sanırım .. üye olmayanlar bile hatta (:

1sen dedi ki...

"siyaha boyalı çığlıklarım " desem ...
anlarsınız heralde...
zaten ne yazdığımı da unuttum...
boşver en iyisi...

orange hero dedi ki...

evet ama , üyeliğiniz varken niye üyelik istesin ki .. ya da nasıl bir şey çıkıyor acep (: anam , benim kafama bu takıldı şimdi ..

bi araştırmam gerekli sanırım , muhtemelen tema değiştirdiğim için kaynaklanan bir sorundur ..

teşekkürler yine de.
siz bareng'e bakıverin :P

orange hero dedi ki...

tamam yahu , çaktım ben köfteyi (:
temayla ne alakası varsa , iyi sallamışım :P
Ayarlar'a girip hallediverdim soruncağızı =)

rebellon'cum , kusura bakma sen de .. konuyla alakasız birkaç mesaj oldu , emi ? =)

Zaten uzunca mesaj yazdıydım , ne kızacaksın :P

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

içen kişiler için fellik fellik yer aramak zor olmaya başladı..:((

Kitap ve Demlik dedi ki...

Bir an önce getirsinler şunu Türkiye'ye. Çalışırken çok bunalıyoruz valla:)

(Yedi (+7) yaş üstü için bir yorumdur).

:))