24.10.2008

Nolcak bu doların hali


En iyi bildiğimiz kaave sohbetlerinden nolcak bu fenerin hali ve nolcak bu memleketin hali dialoglarından sonra bir de başımıza dolar çıktı.herkes bu gidişatın nereye kadar devam edeceğini merak ediyor.Elin amerikalısı zamanında çekmiş bankalardan kredileri sonra da ödememiş, normal olarak bankacılık sistemi çökmüş,buraya kadar herşey normal gözüküp bize ne diyebilirsiniz.Ama dünya ekonomisinde çöken bir ülkenin parası değer kaybetmesi gerekirken bizim ülkemizde bizim paramız değer kaybediyor.bu da bizim ne kadar bağımsız bir ülke olduğumuzu gösteriyor.Aslında ben sistemden çok bizim kendi milletimize kızıyorum.Böyle bir dönem de parayı dolara yatırıp yastık altına atarsan bir iki ay içinde tüketim diye birşey kalmaz bu da önümüzdeki günlerde bizi ne kadar zor günlerin beklediğini gösteriyor.(Sözüm 300-500 dolar alıp parasını korumaya çalışanlara değil.)Sen dolara yatır paranı sonra niye bu ülke bu hale geliyor diye düşün.Sistem gene kendi zenginlerini oluşturuyor.Bu zamanda bu düşünceyle hareket eden bana göre vatan hainliğidir.Faize haram diyen hacı hoca tayfası bu ülkenin birkaç ay sonraki düşeceği durumu düşünmeden dolar alıp kenara atması,garibanın yetimin alacağı 3 kuruşun 1 kuruşa düşmesi bence daha büyük haram daha büyük günah gibi geliyor.Herkes bu gerçeği görsün ve daha tedbirli ve ülke geleceğini düşünerek davransın böylece vicdan rahatlığıyla hepimizin ekonomiye bakış açısı da değişir.Kimse de panik halinde kendi parasına en çok güvenmesi gereken zamanda dolara yönelmesin.Hiç istemezdim siyasi politik ekonomik konularını paylaşıp başınızı ağrıtmayı,ama insanları bir yerden sonra isyan ettirmeye başlıyorlar Bir şekilde ben de kusmak ve içimi dökmek istedim canınızı sıktıysam kusura bakmayın ama bu konuda farklı veya aynı düşünenleri bilmek isterim


Hiç yorum yok: