16.11.2008

Bu filmin replikleri unutulmaz

Belki bu film hakkında yüzlerce haber okudunuz belki de adını bile hiç duymadınız.Ama benim unutamadığım kült filmler arasında.Bunun nedeni etkili dövüş sahneleri değil ya da harcadıkları bütçe de değil beni etkileyen replikleri.Filmden akılda kalan replikleri aşağıda sıraladım.Eminim siz de etkileneceksiniz.Dövüş kulübü filmini izlemeyen varmı.tabii filmin adından yorum yapıp da aman vurdulu kırdılı bi film deyip geçmeyin sakın.Bu filmi biraz daha dikkatli izleseydiniz bruce lee filmleriyle alakalı olmadığını anlardınız.Film amerikan yaşam tarzının dünyaya nasıl empoze edildiğini gösteren çok iyi bir protest film.
Aklımdan çıkmayan replikleri sizinle de paylaşarak bu sözleri de unutulmaz repliklere koymak istiyorum.Ama filmi mutlaka izleyin benim türkçe dublaj cd'im fazla seyretmekten bozuldu takılıp duruyor piyasa da bulamadım yenisini bulan varsa haber versin arşivimi yenilemem lazım.
Filmin en akılda kalan replikleriyle devam edelim;
''Sonsuzlukta kaybolup karanlık sessizlikle.özgürlüğü buldum.Ümidin kaybolması özgürlük demekti.''
''Ben bu dünyanın etrafında kalabalık oluşturduğu küçük merkeziydim.''
''Biz tüketiciyiz,tutkulu bir yaşam tarzının yan ürünleriyiz.''

Bu yazı hoşunuza gittiyse RSS abonesi olarak yazıları takip edebilirsiniz
''Bütün olmaya kalkışma,mükemmel olmaya hiç çalışma,evrilelim bırakalım herşey düşeceği yere düşsün.''
''Benim babam hiç üniversiteye gitmedi.O yüzden benim gitmem önemliydi.Mezun oldum ve onu arayıp sordum-şimdi napiyim- dedi ki kendine iş bul.25 yaşındayım her yıl bir kere arıyorum.Baba şimdi napiyim,-bilmiyorum evlen mesela-''
''Medeniyetin gittiği bu günde maddi eşyaların önemini reddediyorum.''
''Reklamlar yüzünden araba ve kıyafet peşindeyiz.Nefret ettiğimiz işlerde çalışıp gereksiz kıyafetler alıyoruz.''
''Bizler tarihin ortanca çocuklarıyız.Bir amacımız ya da yerimiz yok.Ne büyük savaşı yaşadık ne de büyük buhranı.Bizim savaşımız ruhani bir savaş.En büyük buhranımız hayatlarımız.''
''Yeterli zaman geçtiğinde insanın yaşama oranı sıfıra iner.''
''Benim dünya görüşümde sen rakafarel merkezi harabelerinin etrafındaki ormanda av peşindesin.Hayatın boyunca üzerinde olacak bir giyisin yok.Siirs kulesini saran sarmaşıkları tırmanacaksın.Tepeden aşağı baktığın zaman sadece un yapan ya da asfalt yolda et kurutan minik insanlar göreceksin.''
''Sizler işiniz değilsiniz,sizler paranız kadar değilsiniz,sizler kredi kartlarının limiti değilsiniz,sizler dünyanın şarkı söyleyip dans eden pisliklerisiniz.''
''Sizler özel değilsiniz,sizler güzel ya da eşi olmayan kar tanesi de değilsiniz.Sizler herkes gibi çürüyen organik maddesiniz.''
''Hepimiz aynı pisliğin lacivertleriyiz.''
''Elime bir tüfek alıp türünü korumak için çiftleşmeyen her pandayı vurmak istiyorum.Petrol tankerlerini açıp görmeyeceğim fransız sahillerini kirletmek istiyorum.''
''Ölmeden önce ne yapmak isterdin.Şimdi ölseydin ne yapman gerektiğini bilmek zorundasın.''

4 yorum:

miracsaral dedi ki...

Hocam bu film kesinlikle kült film sınıfına girip, bizi bizden almıştır ama bence Matrix ile birlikte CIA'in yeni beyin yıkama projesininde bir parçasıdır. Bu tür yarı protest,yarı şiddet içeren filmlere gazı vererek gençliği mücadele aşkından vazgeçirecek beyin yıkama işlemini yapıyorlar. Görebilirsen iki filmde esasında aynı temele dayanır : Seçilmiş, içinde fırtanalar saklayan bir ana karakter(Jack,Neo), buna zihinsel destek veren dost görünümlü yardımcı erkek karakter(Morpheus-Tyler), ince fizikli, bağlaç kadın karakter(Trinity-Marla), artistik yapılan bir patron ve kendini arayış meselesi.

Bu iki filmin benzer ellerden çıktığına inanıyorum ben.

rebelon dedi ki...

baba süpersin ya .ikinci olarak onu da yazıcaktım ama bana bişey bırkmadın:))

Adsız dedi ki...

"Güçlü kadın ve erkeklerin oluşturduğu bir sınıf var ve bunlar hayatlarını bir şeye feda etmek istiyorlar. Reklamlar insanları gerek duymadıkları arabaların ve kıyafetlerin peşinden koşturuyor. Kaç kuşaktır insanlar nefret ettikleri işlerde çalışıyorlar, neden? Gerçekte ihtiyaç duymadıkları şeyleri satın alabilmek için."

"Bizim kuşağımız büyük bir savaş görmedi, büyük bir buhran yaşamadı, ama bizim de bir savaşımız var. Büyük bir ruhani savaş bu. Kültüre karşı büyük bir devrim hazırlıyoruz. Büyük buhran bizim hayatlarımız. Biz ruhani bir buhran geçiriyoruz."

Dövüş Kulübü - Chuck Palahniuk - Ayrıntı Yayınları

Görmeden önce okumak isteyenler için...

rebelon dedi ki...

çok teşekkürler mirabilis.kitabı burada tanıtman iyi oldu.kim nasıl isterse bunlardan birine göz atsın.